Digital Out of Home tilbyder full motion content, hvilket muliggør banebrydende og kreativ kommunikation, så selv komplekse budskaber kan kommunikeres effektivt.


Moving images og relevante real time budskaber er med til at øge opmærksomheden og skaber stor impact. Budskaber kan skiftes i realtid og kan styres ud fra flere parametre som vejret, tid på døgnet, eksternt datafeed, SoMe etc. Vores skærme sikrer dermed høj opmærksomhed og høj budskabsfrekvens, hvilket også forklarer den stigende efterspørgsel på Digital Out of Home.

Er Digital Out of Home nyt for dig?

Indenfor DOOH er der kreative teknikker, som skal overvejes, når man designer en DOOH kampagne til et brand. Fuld bevægelse, subtil bevægelse og dynamisk kopi.
Retningslinjer for hvordan du kan få mest muligt ud af din kampagne. 
læser du nedenstående.

Kreative principper

  1. Betragt det som et medie i sig selv, og sammenlign det derfor ikke med TV eller web.
  2. Overvej ”Hvornår, hvor og hvem?” i den kreative proces for at maksimere kampagnen.
  3. Brug teknologi til at supportere det kreative, ikke trends
  4. Skab dynamisk indhold for at levere en præcis og relevant kampagne. Skab evt. flere layouts som kan styres af parametre som f.eks. vejret, flyafgange og ankomster, trafik etc. Det vil resultere i en højere opmærksomhed og relevans hos forbrugeren.
  5. Overvej brug af en segmenteret løsning i form af dags- og tidsintervaller. Skræddersy din kampagne til forskellige segmenter; morgentrafik, rush hour, indkøbstidspunkter, specifikke dage, countdown til events etc.
  6. DOOH kan være en god synergi til mobil kampagner og kan skabe en forbindelse til sociale medier og direkte forbruger adfærd.
  7. Blot den mindste dynamik vil løfte kampagnen og skabe interaktion.

Tekniske principper

  1. En normal spotlængde på en digital out of home skærm er enten 5 eller 10 sekunder.
  2. Vi anbefaler en font størrelse på minimum 9px. Er teksten ikke synlig på din computer ved 100% zoom, vil den ikke være synlig på vores skærme.
  3. Brug farver og skab kontrast for at forstærke opmærksomheden.
  4. Hold budskaberne korte og enkle så forbrugeren hurtigere og bedre kan afkode dem.
  5. Aflevering af fil:Animation .MP4 Encoded: h.264 Fil størrelse: Max. 20MB Statisk .jpg filer Faverum: RGB Fil størrelse: 500kb