Digital Creative Competition

Digital Creative Competition (DCC) 2023 er nu afsluttet, og det er med stor glæde, vi kan meddele, at vores tredje udgave af DCC er blevet positivt modtaget af reklame- og kommunikationsbranchen.

Både små og store bureauer, mindre såvel som etablerede brands har deltaget i årets konkurrence. Årets udgave satte ny rekord i hele Norden. Vi er utroligt glade for, at mere end det dobbelte antal bidrag kom ind i år sammenlignet med sidste år.

I år er det første gang i Danmark, at vi har tilføjet en kategori dedikeret til Nonprofitorganisationer. Det har været inspirerende at modtage idéer, der bærer så vigtige budskaber.

Stor tak til alle, der har deltaget og indsendt bidrag. Det har været en fornøjelse at se alle de vidunderlige ideer og få indsigt i den kreativitet, der findes i branchen.

Nu retter vi blikket mod 2024, og det er vores håb, at I vil være med og konkurrere igen til næste år.

Vinder – Commercial

DBA: DBA LIVE

Førstepladsen i Commercial-kategorien gik til DBA med en idé der er udtænkt af Publicis.

På DBA kan man finde alt muligt. Også alt muligt skævt og finurligt. Men det mest vidunderlige er, at de her personlige skæve ting hele bliver solgt!

Det vil DBA hylde med en sjov kampagne, der viser, at der er en køber til alt. DBA live forvandler Ocean Outdoors digitale skærme til et uimodståeligt fascinerende live feed af salgsplatformens vidunderlige og finurlige verden. Der skal anvendes en algoritme, live feed, 3D effekt og skærmenes premium placering i shopping-miljøer til at skabe en skøn oase af genbrug midt i en verden af nye ting.

https://vimeo.com/887653614/01349ea9a9

 

Vinder – Non Profit

Organdonation – Ja Tak!: Ikke alt kan købes for penge

”Ikke alt kan købes for penge” kaster lys på vigtigheden i organdonation, og hvorfor danskerne skal tage stilling. Idéen er udtænkt af Publicis Creative for Organdonation – Ja Tak!.

2 ud af 3 danskere har taget stilling til organdonation. Nogle af dem, der allerede har taget stilling, mangler stadig at registrere den. Men det er vigtigt, livsvigtig faktisk, at hele Danmark både får taget beslutningen – og registreret den.

Derfor vil Publicis i samarbejde med foreningen Organdonation – ja tak! Skabe en opsigtsvækkende kampagne, der midt i folks dagligdag minder dem om at gøre begge dele.

I de store indkøbscentre vil de bruge Ocean Outdoors digitale skærme til at ramme danskerne midt under deres shoppingture. Det skal gøres ved hjælp af en iøjnefaldende og effektfuld kampagne, der sætter fokus på det, der netop ikke kan købes for penge: nye organer.

Der skal ikke kun gøres brug af skærmenes oplagte placering til at få fat i målgruppen, men også spektakulære 3D-effekter og lyden af et hjerteslag, der fanger folks opmærksomhed og dramatiserer den livsvigtige beslutning. På den måde bringes organdonation tilbage i folks bevidsthed – så de tager og registrerer en beslutning, der kan redde liv.

https://vimeo.com/887661990/101e7fda46

DCC JURY 2023

  • Jais Holm Skylvad, Global Head of Creative Studios & Content hos The Barn Arla Foods
  • Katrine Konyher, Sr. VR/AR Marketing specialist hos Khora Virtual Reality.
  • Mikkel Wendelboe, Digital Director hos Marketsquare
  • Silke Stryhn, Client Lead hos EssenceMediacom
  • Jacob Weinreich, CMO hos TV2
  • Nicolai Gunni Lyngholm, Senior Brand Advisor & Director hos Zupa
  • Ulf Westmark-Højelsen, Creative Director & Partner hos TBWA\Connected
  • Tatiana Kristensen, Marketing Manager hos Fisketorvet – Copenhagen Mall (URW)

MORE INFORMATION

If you have any questions or need more information, please contact us and we will be happy to help you!

It is possible to plan a brainstorm or a meeting to explore the possibilities together with our team members.

Reach out at: dccnordics@oceanoutdoor.dk