Digital Creative Competition (DCC) er en stor og prestigefyldt konkurrence I UK. I 12 år har DCC været en enestående mulighed for de kreativt tænkende i mediebranchen til at fremvise deres idéer og få chancen for at få sine idéer til virkelighed i samarbejde med Ocean.

DCC er en unik konkurrence i branchen for annoncering og marketing, hvor der ikke kigges tilbage på hvordan branchen tidligere har set ud. Dens enestående fokus er på at se fremad og hylde nye og innovative idéer, ved maksimal udnyttelse af Out of Home medier. Under konkurrencens slogan, ”All you need is an idea”, har vi i Ocean formået at skabe et tiltrængt pusterum og forum til at udforske, teste og udvikle nye idéer.

I år har vi lanceret DCC i Norden og vi har været yderst spændte på responsen fra branchen og antallet af indslag i konkurrencen. Nu kan vi glæde os over den store interesse, som DCC har fået.

Vi har modtaget en bred vifte af idéer: Indslag der kun inddrager en skærm, til flere dele af vores digitale netværk, udnyttelse af smarte enheder og brugen af vores nyeste teknologi DeepScreen. På Nordisk plan har vi modtaget 108 idéer i alt og det er langt over vores forventninger.

NU kan vi endelig offentliggøre første- og andenpladsen i Danmarks første Digital Creative Competition.

Saatchi & Saatchi / Publicis og &CO har sikret sig toppriserne i DCC 2021. Vinderne er blevet udvalgt på baggrund af bedømmelser fra 8 kompetente profiler indenfor mediebranchen.

Saatchi & Saatchi / Publicis vinder førstepladsen med en kampagneidé for PUMA ved navnet what’s your move by PUMA”. Deres kreative idé udnytter den unikke mulighed for, at aktivere publikum via gamification og demonstrerer DeepScreens visuelle wow-effekt.

&CO kåres som andenpladsen i DCC med det kreative indslag, ”The Black Portal”, for Café Noir. En nytænkende kampagneidé der drager paralleller til Café Noirs bizarre og sorte univers, og aktiverer publikum gennem interaktive elementer. Læs mere om vindernes indslag her.

PUMA ’WHATS YOUR MOVE?’

Af Saatchi & Saatchi / Publicis