Dieselspotting – Nørgård Mikkelsen & KIA
DeepScream – Nørgård Mikkelsen & KIA

Digital Creative Competition
Dette års DCC er nu ovre, og vinderne er blevet kåret.
Vi kan med stor glæde meddele, at anden udgave af DCC er blev godt modtaget af annoncerings-, medie- og kommunikationsbranchen, hvor både store og mindre bureauer, såvel som store og mindre brands har konkurreret om den bedste DOOH idé.
Taget i betragtning af, at det kun er andet år DCC afholdes, havde vi beskedne forhåbninger om, hvor mange indslag der ville blive indsendt til konkurrencen. Men 2022 overstiger vores forventninger og vi ender med hele 182 bidrag på Nordisk plan. Det er en stigning af indslag på over 65% sammenlignet med året før.
Tusind tak til alle der deltog og sendte indslag. Det har været en fornøjelse at se en masse gode idéer og opleve den kreativitet der blomstrer i branchen.
Nu sigter vi mod 2023 – og vi håber, at du har lyst til at deltage i DCC og bidrage med kreativitet til DOOH-kategorien igen.

1. Prize
Dieselspotting – Nørgård Mikkelsen & KIA
På en af de mest trafikerede indfaldsveje til indre København, Lyngbyvejen, vil KIA spotte de store og dyre dieselbiler via Car recognition og en algoritme. På Oceans DOOH skærm på Tower Nord vil KIA sende målrettede budskaber, der direkte henvender sig til de spottede dieselbiler. KIA vil vise bilejerne til de store dieselbiler, at man også kan få en prisbillig bil med massere af udstyr og power. Og som kører på el – og det er en god idé.
KIA bruger sin position til at drille de dyreste spillere på bilmarkedet og promovere sin egen udstyrspakkede EV med et slag. Og kombineret med en placering, hvor stort set alle nordsjællændere kommer forbi om morgenen, skal der nok ryge en tung SUV eller lidt for lækker Sedan i nettet.

2. Prize
DeepScreen – Nørgård Mikkelsen & KIA
Tør du blive stående?
DeepScream er et interaktivt take på DeepScreen. KIA vil gøre det til en sjov oplevelse for besøgende i shoppingcentre, at få demonstreret KIA’s sikkerhedsteknologi. Ved at trykke på en gaspedal, kører en KIA bil ud af DOOH-skærmen og ud over publikum. Men den når naturligvis at bremse i sidste øjeblik og bliver hængende ud over kanten på skærmen.
Den digitale kampagne skabes ved hjælp af DeepScreen content, der giver 3D-effekter.

Kontakt
Har du nogle spørgsmål eller har brug for mere information?
Kontakt os – så hjælper vi dig gerne!